Ważne: Strona http://www.praca.arvato.pl/ wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.
  Mapa strony    
Strona główna   ››   Baza wiedzy
Aktualności
"Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat, ja wysiadam…" - krótka rozprawa o bieganiu (w pracy i w życiu)
08-07-2015
Na pewno masz znajomych, którzy:
·         pracują na cały etat,
·         mają małe dziecko lub dzieci,
·         angażują się społecznie,
·         studiują na podyplomówce,
·         uczą się języka obcego, albo nawet dwóch,
·         biegają maratony (pół lub ultra), względnie pływają, jeżdżą na rolkach lub coś w tym stylu,
·         sami przygotowują posiłki,
·         zawsze są na bieżąco z nowościami filmowymi, książkowymi i tym co dzieje się u ich znajomych
Patrzysz na nich i zastanawiasz się jak to robią? Kiedy znajdują czas? Ty ciągle biegasz z miejsca na miejsce, a i tak nie robisz wszystkiego tego co oni. Minuta goni minutę, a Ty gonisz sam siebie.
Na początku był … plan
Najważniejsze to zrobić plan. Zrobić plan oznacza spisać go.
Kluczowe przy tworzeniu planu dnia, tygodnia, miesiąca jest:
·         spisanie tego co chcesz zrobić,
·         ustalenie priorytetów dla poszczególnych działań (w tym przypadku możesz możesz skorzystać z zasady Pareto)
·         ułożenie działań tak, aby maksymalnie zredukować przemieszczanie się i/lub przerywanie zadań w trakcie (przerywanie działań w trakcie i powracanie do nich ponownie powoduje, że tracimy nawet do 30% czasu w ciągu dnia),
·         oszacowanie czasu wykonania poszczególnych zadań (sprawdzasz w ten sposób czy wystarczy Ci doby na zrealizowanie tych zadań),
·         założenie czasu na to co niespodziewane (kiedy tworzysz plan nie masz pojęcia co to będzie, ale możesz mieć pewność, że się pojawi).
Później była … realizacja i kontrola
Nie możesz zarządzać czymś, czego nie mierzysz (William Edwards Deming). Jeśli masz już plan, trzymaj się jego założeń. Trzymaj się czasu założonego na dane zadanie i za nic w świecie nie pozwól sobie przeszkadzać.
Możesz wykorzystać technikę Pomodoro do kontrolowania czasu. Nazwa pochodzi o kuchennego czasomierza w kształcie pomidora. Ty możesz wykorzystać podobny lub po prostu stoper w swojej komórce. Ważne by urządzenie mierzące czas wydawało dźwięk po określonym czasie.
Jak stosować technikę Pomodoro?
·         wybierz zadanie z listy do wykonania
·         ustaw czasomierz na 25 minut (1 Pomodoro=25 minut)
·         pracuj nad zadaniem przez całe Pomodoro
·         kiedy zakończysz zadanie oznacz je jako wykonane
·         po każdym Pomodoro zrób 5-cio minutową przerwę
·         po 4 Pomodoro zrób dłuższą przerwę (20-30 minut)
Zasady techniki Pomodoro:
·         1 Pomodoro jest niepodzielne – przerwę robisz dopiero po 25 minutach
·         kiedy zadanie wymaga więcej niż 5-7 Pomodoro podziel je na mniejsze części
·         kiedy zadanie zajmie Ci mniej niż 1 Pomodoro – dorzuć do niego kolejne krótkie zadanie tak, aby wypełnić całe 25 minut
Po pewnym czasie stosowania techniki Pomodoro zauważysz, że … Przetestuj, a dowiesz się co stanie się z koncentracją i efektywnością.
Na końcu była … przerwa i paliwo
Przerwa , odpoczynek, sen - nieważne jak to nazwiesz. Ważne, żeby nie pracować 24h. Im bardziej jesteś wypoczęta/y, tym lepiej pracują Twoje ciało i umysł. Myślisz trzeźwo i logicznie, dostrzegasz możliwości i rozwiązania. Podobnie z odżywianiem, jak twierdzi Gillian McKeith jesteś tym, co jesz. Im lepiej jesz, tym lepiej funkcjonuje Twoje ciało i umysł. Chcesz mieć świetne osiągi, chcesz robić więcej i lepiej, dbaj o siebie.
Powodzenia w pracy nad sobą J!
Paulina Gucka
kobieta pracująca, mama 4-latka, górzystka, biegaczka, poliglotka, gospodyni domowa
Koordynator ds. Szkoleń
Podmiot odpowiedzialny za treści - Arvato Polska Bertelsmann 2018
Realizacja: Ideo
Powered by: CMS Edito