Ważne: Strona http://www.praca.arvato.pl/ wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.
  Mapa strony    
Strona główna   ››   Baza wiedzy
Aktualności
COLD czy SMART? Oto jest pytanie!
22-08-2013

Osoby związane ze sprzedażą doskonale znają pojęcia cold i smart calling, a odpowiedź na pytanie zadane w tytule artykułu jest dla nich prosta, ponieważ bezpośrednio wpływa na wyniki ich pracy.

Cold calling to kontaktowanie się z osobami, zwykle za pomocą telefonu, które nie znają osoby dzwoniącej i nie spodziewają się takiego kontaktu. Jest to np. kontakt handlowca z potencjalnym klientem w celu zaproponowania produktu czy usługi. Pojęcie odnosi się nie tylko do kontaktów inicjowanych w celach sprzedażowych.
Pojęcie cold calling jest często kojarzone z telemarketingiem i utożsamiane z negatywnie odbieranym w społeczeństwie
tzw. „wciskaniem” za pomocą wyeksploatowanych do granic możliwości, dobrze wszystkim znanych technik sprzedażowych. Rozmowy takie są najczęściej traktowane przez klientów w taki sam sposób jak spam na ich skrzynkach mailowych. Tymczasem proces kontaktowania się z potencjalnym klientem po raz pierwszy wcale nie musi i nie powinien być traktowany jako zły z zasady. Wszystko zależy od nastawienia i kompetencji sprzedawcy.  Alternatywą dla sprzedawców i klientów jest smart calling.
Smart calling to pojęcie i sposób działania opracowany przez Art’a Sobczak’a. Smart calling to sztuka prowadzenia rozmowy
z klientem tak, aby wzbudzić jego zainteresowanie, zbudować pozytywną relację, dać możliwość wypowiedzenia się i dostosować swoją ofertę do jego potrzeb wynikających z takiej rozmowy.  Proste, prawda?
Smart calling polega na wypracowaniu własnego, niepowtarzalnego stylu sprzedaży przez telefon. Jest to możliwe nawet wtedy kiedy pracuje się ze skryptem na wyznaczonej przez klienta bazie kontaktów. Nieszablonowe podejście, innowacyjność, dobre przygotowanie do rozmowy, szacunek do klienta oraz pytania, które inspirują do zakupu są kluczem do sukcesu sprzedażowego.
Przypomnij sobie rozmowę z kimś kto zadzwonił do Ciebie i chciał sprzedać Ci np. kurs językowy. Jak prowadził rozmowę?
Jak Ciebie traktował? Jak się czułaś/eś?
Jeśli telemarketer rozmawiał z Tobą sztampowo, mówił szybko i wyrzucał z siebie wszystkie możliwe informacje nt. oferowanego produktu lub usługi bez dopuszczania Ciebie do słowa, to był to cold calling. Pewnie czułaś/eś się jakbyś rozmawiał z automatem. Klienci nie chcą rozmawiać ani robić interesów z automatem.  Zastanów się czego Ty jako klient oczekujesz od sprzedawcy. Większość ludzi kupuje od tych sprzedawców, którzy personalizują ofertę jednocześnie prowadząc rozmowę profesjonalnie, inteligentnie i dając klientom miejsce na wyrażenie własnego zdania.
Podmiot odpowiedzialny za treści - Arvato Polska Bertelsmann 2018
Realizacja: Ideo
Powered by: CMS Edito